loading...
آبی اناری ها|بزرگترین سایت خبری و طنز بارسلونا در ایران
عکس روز

آخرین ارسال های انجمن
رامین دلاور بازدید : 621 چهارشنبه 26 بهمن 1390 نظرات (0)
برد دیشب در برابر بایر لورکوزن، هدیه ولنتاین بارسا برای هوادارانش بود. بارسا با یک برد قاطع در برابر بایر لورکوزن مسیر خود برای حضور در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان را هموار کرد. برای تیم میهمان آلکسیس دو بار و مسی یکبار گلزنی کردند.

دیشب قهرمانان اروپا برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در لیگ قهرمانان حاضر شدند. برد سه بر یک خارج از خانه و در مرحله دوم لیگ قهرمانان در برابر بایر لورکوزن برای اولین بار است که تحت رهبری گواردیولا اتفاق می افتد، بارسا موفق شد در آلمان این بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد. این برد از جنبه های دیگری نیز برای بارسا مهم و حائز اهمیت بود. کاتالانها در این بازی شایستگی های خود را به نمایش گذاشتند و از ابتدا تا پایان بازی، حاکم بر بازی بودند و آلکسیس سانچز آمادگی خود را به نمایش گذاشت. مهاجم شیلیایی بارسا توانست دو بار به گل برسد و در کنار او مسی نیز با ثمر رساندن گل سوم، همه چیز را به نفع بارسا به پایان رساند.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

نتیجه بدست آمده بارسلونا را در وضعیت عالی قرار داد. بارسا می تواند با آرامش خاطر از احتمال صعود به جمع 8 تیم، بازی روز هفتم مارس را در نیوکمپ برگزار کند.مالکیت 80 درصدی توپ

برای بازیخوانی تیم حریف و انتخاب نوع بازی و چیدمان بازیکنان، بارسا احتیاج به زمان زیادی نداشت. بایر از یازده بازیکن خود 5 نفر را در نیمه زمین خودی بعنوان مدافع قرار داده بود و در لاک دفاعی فرو رفته بود، بنابراین ابتکار عمل برای شروع و نحوه بازی را به تیم مهمان واگذار کرده بود. انتخاب این استراتژی در برابر بارسا که تاکتیک اصلی آن به گردش درآوردن توپ در تمامی مناطق زمین و استفاده از خلاء های ایجاد شده ناشی از اشتباه مدافعین آلمانی بود، تاکتیک بسیار خطرناکی محسوب می شد. در واقع، این موضوع باعث شد که در بیشتر اوقات بجز لحظاتی قبل از گل اول، مالکیت توپ در 80 درصد زمان گردش در اختیار بارسا قرار داشته باشد.

گل مهم و تاثیر گذار

بخاطر دفاع فشرده بازیکنان بایر، برخلاف انتظار و پیش بینی و علیرغم آنکه بازیکنان گواردیولا با هفت مهاجم برای گشودن دروازه لورکوزن حمله می کردند، در پیدا کردن فضای خالی بین بازیکنان و راههای نفوذ بسمت دروازه لورکوزن تلاش زیادی بخرج دادند. تنها عاملی که می توانست موجب شکستن دیوار دفاعی آلمانها شود، ارائه بازی گروهی قوی و منسجم و در کنار آن تکیه بر استعداد و قابلیتهای فردی بازیکنان بارسا و از طرفی دیگر اشتباه بازیکنان خود بایر بود که این موضوع موجب به ثمر رسیدن گل اول بازی توسط آلکسیس شد. مسی توپ را در مرکز زمین بدست آورد و با یک پاس توی عمق عالی و استثنایی هم تیمی شیلیایی خود را صاحب توپ کرد و او توپ را نرم و فنی از پس دستهای لنو ( دروازه بان بایر) به تور دروازه دوخت و نتیجه 1 بر صفر برای بارسا رقم خورد.

گل تساوی کادلیچ، پاسخ مجدد آلکسیس

درست بعد از استراحت بین دو نیمه و در اولین موقعیت خطرناکی که بایر بر روی دروازه والدس ایجاد کرد، بایر لورکوزن موفق به گلزنی شد. کادلیچ با توپی که کورلوکا توسط سانتر بلند به داخل محوطه جریمه ارسال کرده بود باعث شد که میزبان به گل برسد و خوشحالی به سکوهای استادیوم بای آرنا برگردد. اما این خوشحالی زیاد بطول نینجامید. دو دقیقه بعد سسک با حرکت سریع و با پاس پشت مدافعان آلکسیس را صاحب توپ کرد و مهاجم شیلیایی برای دومین بار موفق شد که در رویارویی با لنو با دریبل های عالی او را وادار به تسلیم کرده و کار را استادانه تمام کند. دو گل برای آلکسیس و سکوت محض برای آلمان.

والدس آماده

نتیجه 2 بر یک به ضرر میزبان است و بایرلورکوزن بجز خروج از حالت تدافعی مطلق و انجام ضد حمله، انتخاب دیگری در پیش ندارد. اما این نقشه نتوانست مجددا والدس را تسلیم کند. او موفق شد در سه موقعیت تک به تک مهاجمان بایر را ناکام بگذارد. در یکی از این موقعیتها نیز توپ به دیرک دروازه والدس برخورد نمود. با وجود این تهدیدات ناکام بایر، بارسا در صدد کنترل بیشتر بازی و ایجاد موقعیت بود تا جایی که مسی در موقعیت گل قرار گرفت اما ضربه چیپ زیبای او پس از آنکه توسط لئو بلوکه شد به تیرک دروازه بایر خورد و در موقعیت دیگری نیز آلکسیس می توانست از ارسال کرنر و با ضربه سر موفق به هت تریک شود.

مسی کار را تمام کرد

برخلاف نیمه اول که سرد، بی روح و خواب آور بود، در نیمه دوم بازی موقعیتهای گل زیادی بوجود آمد اما بنظر می رسید که این 45 دقیقه برخلاف جریان بازی که پر از موقعیت بود با نتیجه دو بر یک به پایان برسد. از نحوه بازی بارسا حس می شد که بازیکنان این تیم ارسال پاس های توی عمق را در دستور کار خود قرار داده اند. آلوز در یکی از فرارها، با سانتر خود مسی را در موقعیت گلزنی قرار داد و تیم مهمان به سومین گل رسید. نتیجه کسب شده یک شب فراموش نشدنی را برای بارسلونا به ارمغان آورد. بارسلونایی که بار دیگر به دنیا نشان داد که چرا آنان در لیگ قهرمانان فرمانروایی می کنند.
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
آبی اناری ها با هدف رضایت شما در تاریخ 22 بهمن 1390 شروع به کار کرده و رضایت هواداران را می خواهد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    آیا بارسلونا در لیگ قهرمانان به پیروزی میرسد؟
    به نظر شما خرید گرت بیل مدافع چپ تاتنهام برای بارسا چقدر تاثیر گذار خواهد بود؟
    آّبی اناری ها در فیس بوک

    آبی اناری ها رو لایک کنید

    بازی بعدی بارسلونا
    شنبه، 25 شهریور 1391
    هفته 4 | لالیگا

    ختافه
    VS
    بارسلونا
    ورزشگاه: آلفونسو پرز
    ساعت 22:30 (به وقت ایران)
    آمار سایت
  • کل مطالب : 370
  • کل نظرات : 101
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 149
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 113
  • بازدید امروز : 24
  • باردید دیروز : 756
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 24
  • بازدید ماه : 7,154
  • بازدید سال : 39,721
  • بازدید کلی : 484,600
  • کدهای اختصاصی
    www.abianariha.rzb.ir
    www.abianariha.r98.ir
    www.abianariha.rozblog.com
    http://www.fcb.2or.ir
    http://abianariha.rzb.ir/pAGE/BARCASHOP
    www.url1.ir/fcb
    خوراک آبی اناری ها

    برای مشاهده آسان به روز رسانی می توانید از خوراک سایت استفاده کنید . آیا نمی دانید خوراک چیست ؟